Wikia

دنیای وارکرفت

خانه

گفتگو0
۱۷صفحه‌ها در
این ویکی

هنر نبرد یا War Craft نام مجموعه‌ای از داستان‌ها و بازی است که توسط شرکت بلیزارد ساخته شده‌است. که با بازی هنر نبرد : ارک‌ها و انسان‌ها شروع شد. همچنین معادل فارسی آن «هنر نبرد» است. همچنین معادل «صناعت حرب» هم برای این نام مورد استفاده قرار گرفته‌است که به دلیل ثقیل بودن اقبالی نیافته‌است.

بازی‌هاویرایش

بازی‌های کامپیوتری سرمنشا جهان وارکرفت بودند و ادامه دادن آن خواستگاهی ابتدایی بود. تغییرات بسیاری در رویه داستانی از هنر نبرد : ارک‌ها و انسان‌ها با هرکدام از توسعه دهندگان بزرگ جهان و اصطلاح نظر در داستان‌ها قبلی وجود دارد.

هنر نبرد ۱ شامل تخاصم ارک‌ها و انسان‌ها بود و شخصیت‌های معروف آن مدیو، ال‌لین، گارونا و لوتار بودند.

هنرنبرد ۲ جهان را توسعه آنسوی قلمروی ازروت داد(بعدها به نام استورم‌ویند در زمان بازی جهان وارکرفت شناخته شد)، شامل کازمودان و لردران بود. دورف‌ها، الف‌های عالی، ترول‌ها و گابلین‌ها نژادهای حاضر بودند.

هنر نبرد ۳ بازهم جهان را توسعه داد و قاره‌های کلیمدور و نرثرند اضافه شدند، به جزئیات داستان‌های گذشته سازندگان جهان ازروت و نژادهای زیادی پرداخت، از قبیل الف‌های شب، تائورن و غضب بود.

بازی جهان هنر نبرد این روال را ادامه داد، به بازیکنان اجازه کسب تجربه در تمام نقاط جهان را داد.

هنر نبرد : انسان‌ها و ارک‌هاویرایش

هنر نبرد ۲ویرایش

حوادث هنر نبردویرایش

حوادث هنر نبرد : سلطان قبایل (لغو شد به کتاب هنر نبرد : سلطان قبایل رجوع شود)

هنر نبرد ۳ویرایش

دنیای وارکرفت ویرایش

رمان‌ها و داستان‌های کوتاهویرایش

درحال انتشارویرایش

مانگا و کمیک‌هاویرایش

درحال انتشارویرایش

بزودیویرایش

فیلم‌هاویرایش

فیلم هنر نبرد

کتاب‌های دیگرویرایش

دیگرویرایش

وب سایت‌هاویرایش

هنر نبرد به پارسیویرایش

نخستین کتاب از سه گانه‌ی نبرد پیشینیان به‌نام چشمه جاودانگی هنر نبرد توسط نشر زهره و به ترجمه‌ی خانم لیلا احمدی منتشر گردیده و کتاب‌های دوم و سوم آن نیز به نام‌های اهریمن‌روان و شکافت، به همت همین نشر با ترجمه‌ی خانم رکسانا شیرزادی روانه‌ی بازار شده‌اند.

جستارهای وابستهویرایش

الگو:پاک کردن صفحه الگو:شخصیت‌های هنر نبرد الگو:هنر نبرد-ناقص

در اطراف شبکهٔ ویکیا

ویکی تصادفی